Sosyal Paylaşım Siteleri ve Türkçemiz
Sosyal paylaşım sitelerinde iletişim kuran genç neslin
bir kısmı, güzel dilimizi özensiz kullanıyor. Öyle
sanıyoruz ki bunda; en çok arkadaş çevresinin etkisi
var. Bu davranışlarının ne kadar sakıncalı olduğunu
yeterince düşündükleri kanaatinde değiliz. Belki de
yanlışın farkındalar ama arkadaş çevresinin etkisinde
kalıyorlar. Bu konu burada kısaca geçiştirilecek kadar
önemsiz değil elbette. Bazen insan düşünmeden edemiyor.
Onların bu olumsuz davranışlarında bizim hiç mi
sorumluluğumuz yok? Önlerine güzel örnekler konulsa
soruna çözüm olabilir mi?
Elinizdeki eserin hazırlanış amaçlarından biri de,
dilimizi özenli kullanan bireylerin artmasına katkı
sağlamaktır. Yetişmekte olan yeni neslimize örnek
alabilecekleri, gidebilecekleri yeni yolların açılmasına
vesile olmasını diliyoruz. Aslında insanımızın özünde
gün yüzüne çıkmamış nice cevherler gizlidir. Yeter ki
biz onları yüreklendirelim, önlerine güzel örnekler
sunalım.
Kitabın ilgi görmesinin, bundan sonra gelebilecek
güzel ve başarılı çalışmalara cesaret vereceği
kanaatindeyiz.
Elinizdeki bu eser, ileride yapmayı planladığımız başka
çalışmaların ön hazırlığı mahiyetindedir. Atılan her
adımın, başarılı ya da başarısız olmak üzere iki
ihtimali vardır. Nasrettin Hocanın da dediği gibi:
“Tutarsa”, iki güzel sonuç elde edeceğiz.
Bunlardan birincisi, kitapta şiirleri bulunan küçük
şairimiz, başarma duygusunu tadacak, öz güveni artacak.
Diğeri de onun eğitim aldığı okulun adı daha çok
duyulacaktır.
Değerli kitap dostları,
Bisiklet dinamosu gibi; kendi ışığını üreten bir
okulumuz olmasını diliyoruz. Öğrencilerin de balık
tutmanın tarifini almak yerine; tutmasını uygulayarak
öğrenen bireyler olmasını istiyoruz. Örneğin şiirin
tanımını, şiirde temanın ne olduğunu ezberlemek yerine;
bunları yaparak yaşayarak öğrenen çocukların yetişmesini
önemsiyoruz. Zaten Milli Eğitimin hedeflerinden biri de
bu değil mi?
Kitabımız üç bölümden oluşuyor. Birinci bölümde
şiirler, ikinci bölümde editörün bu tür etkinliklerin,
projelerin önemi ile ilgili notları, üçüncü bölümde de
küçük şairin memleketi ile ilgili fotoğraflar yer
alıyor.
Gayret bizden, teşvik siz değerli eğitim severlerden.
Yeni çalışmalarda buluşmak dileğiyle...
Kamil KARAKAŞ
artık ben de şair
oldum sah. 42
|